Think Small


Volkswagen heeft altijd goede commercials, maar de beste is al bijna 50 jaar oud. En toen al tegendraads, al was dat uit nood. VW wilde de Amerikaanse markt op, maar geen acteur of bikinimeisje was ervoor te porren om een nazi-auto aan te prijzen, zelf niet subliminaal. Dus gooide het Amerikaanse reclamebureau DDB het over een andere boeg: ‘Think Small‘. Niks geen glimmende gadgets of feel-goodmomentjes, maar alle kaarten op eenvoud en gezond verstand. De tv-spot uit 1964 won goud op het festival Cannes Lions. 35 jaar later werd Think Small door het blad Advertising Age uitgeroepen tot de beste campagne van de eeuw. Tijdloos. Alles, van de gepekelde zwartwitbeelden tot de perfect getimede voice-over, kan anno 2011 zo weer van stal worden gehaald. Alles behalve die shiny new Beetle, want die haalt het niet bij de oude.

Over lithium

Arjen van Lith (1971) is a Dutch artist and writer. He lives in Amsterdam, the Netherlands and in Austin, Texas.
Dit bericht werd geplaatst in Reclame en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s